Portret świadomy wg Wiktora Franko

Portret. Najpiękniejsza i najtrudniejsza dziedzina fotografii.  Czy dobry portret to tylko “fart” czy świadomy proces kreacji? Zapraszamy na spotkanie z Wiktorem Franko, podczas którego poznasz sposób jego pracy, kontaktu z modelką. Podczas sesji zdjęciowej, udzieli Ci praktycznych wskazówek, dzięki czemu stworzysz zapadające w pamięć ujęcia. 


Prowadzący: Wiktor Franko

Jest nie tylko fotografem, ale przede wszystkim kreatorem. Niesamowite kadry powstają pod wpływem osób z którymi pracuje lub… pod prysznicem :) Miłośnik polaroidów, analogów i lomo, który potrafi uzyskać „malarski” efekt na swoich zdjęciach i jednocześnie jest wierny kierunkowi jaki wybrał na swojej fotograficznej drodze. Niesamowite jest, że w swoim portfolio ma wiele zdjęć komercyjnych, które jednak wciąż mają w sobie pierwiastek artystyczny.

W swojej fotografii Wiktor Franko posługuje się często motywami i nawiązaniami literackimi (cykl poświęcony powieściom Milana Kundery), widać w jego pracach silne wpływy surrealizmu. Jego fotografia to zarówno klasyczne czarno-białe portrety, surrealistyczne konceptualne prace, oraz modowe i lifestyleowe serie zdjęć.

Jak sam twierdzi, najważniejsze dla niego w fotografii są: atmosfera, specyficzny nastrój, zaskoczenie oraz szczerość.

Wiktor Franko od lat cieszy się uznaniem, ma na swoim koncie wiele wystaw i publikacji – jest autorem zdjęć promujących VIII i IX edycję Fashion Week Poland, a także plakatów na europejski konkurs dla projektantów mody Off Fashion. Jego prace ukazują się w czasopismach fotograficznych i modowych m.in.: Fashion World Magazine, Prism Magazine, iPress Magazine, Żurnal. Ma na koncie parę wystaw zbiorowych i indywidualnych, jego zdjęcia były wielokrotnie wyrożniane na rożnych konkursach fotograficznych np. dwukrotnie w Viva Photo Awards. Franko współpracował także z magazynami Charaktery oraz Art and Business, na okładkach których znalazło się wiele jego prac. Jest także autorem okładek wielu książek oraz płyt ( m.in. Lebowski, Mafia)

Portfolio:

www.wiktorfranko.com

Wiktor Franko Photography

PROGRAM:

Część teoretyczna (2, 5 – 3 godziny)

1. Świadome tworzenie – czym jest, dlaczego wyznaczenie odpowiednich metod oraz celu gwarantuje sukces.
2. Analiza obrazu fotograficznego – podstawy teoretyczne.
3. Fotografia komercyjna i artystyczna – czy i jak łączyć oba światy.
4. Rozwój w fotografii – po co to nam potrzebne. O ambicjach każdego fotografa.
5. Gdzie i po co szukać inspiracji – dobre i złe inspiracje, jak je rozróżniać, jak budować własne poczucie smaku i gustu.
6. Publikacje i wystawy – gdzie publikować i czemu to ma służyć.
7. Publikacje w magazynach – co robić, żeby takie mieć, czemu mają one służyć.
8. Publikacje a praca fotografa – jak przekładają się autorskie publikacje na zlecenia komercyjne.
9. Śledzenie nowych trendów w fotografii – po co to robić.
10. Ukierunkowanie i ukształtowanie swojej świadomości fotograficznej – gwarancja szybkiego i efektywnego rozwoju.
11. Hobby a praca praca fotografa – czy trzeba rezygnować z jednego aby mieć drugie.
12. Konwencja fotograficzna czynnikiem determinującym stylistykę zdjęć.
13. Gust i samoświadomość twórcy – dlaczego są potrzebne a bez nich ani rusz.
14. Przeniesienie zainteresowań z innych dziedzin życia, kultury i sztuki na wrażliwość i materię fotograficzną.
15. Elementy gwarantujące udane zdjęcie – czy takie są, po co o nich mówić. Intuicja a wypracowane metody.
16. Portret artystyczny, portret dokumentalny, portret modowy, portret beauty, lifestyle – cztery rózne konwencje fotografowania, cztery różne spojrzenia na jeden obiekt fotografowany.
17. Przenikanie się konwencji – znak współczesnej fotografii i sztuki.
Tworzenie historii fotograficznej
18. Kicz:
– nie do zniesienia – czego unikać, żeby zdjęcie nim nie było
– do zniesienia – świadome posługiwanie się konwencją kiczu
19. ŚWIATŁO – jak światło wpływa na:
– atmosferę zdjęć – omówienie na przykładach
– konwencję zdjęć
– podświadomy odbiór stylistyki zdjęć
20. Kadr i dobór odpowiedniego sprzętu pod kątem konwencji w jakiej się poruszamy fotograficznie – analog czy cyfra, jak dobrać sprzęt pod kątem danej sesji zdjęciowej.
21. Prostota i minimalizm kluczem dobrej fotografii – dlaczego prostota jest trudna, dlaczego jest lepsza od fotografii efekciarskiej.
22. Modelki:
– dobór modelki pod kątem danego projektu fotograficznego
– współpraca z agencjami modelek
– modelki agencyjne a nieagencyjne
– co to znaczy być dobrą modelką
– dlaczego wybieramy daną modelkę a nie inną – o gustach się dyskutuje ☺
23. Dobór akcesoriów sesji pod kątem danego projektu fotograficznego
24. Kim jest fotograf na planie zdjęciowym, jak powinien się zachowywać i o czym decydować.
25. Fotograf a marketing – czy jest to potrzebne czy szkodliwe
26. Mistrzowie w historii fotografii a współczesna fotografia
27. Modyfikacje i ewolucje we współczesnej fotografii – jak się w tym odnaleźć.

Część praktyczna (6,5 – 7h)

1. Obserwacja zachowań i modyfikacji światła w danej przestrzeni o danym czasie. Wyszukiwanie i dobranie odpowiedniego światła do danej konwencji (światło zastane, światło sztuczne).

2. Praca z modelką:
– jak kierować modelką na planie zdjęciowym, jak z nią rozmawiać, jak instruować
– wyczucie modelki – jak dać odczuć modelce, że jest współautorem zdjęcia
– intymność na profesjonalnej sesji zdjęciowej – czy jest potrzebna, czemu służy.
– ingerować czy nie ingerować w prace modelki – starcie indywidualności a konwencja sesji zdjęciowej.

3. Plan zdjęciowy a indywidualny styl i gust fotografa

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

10:00-13.00– wprowadzenie i część teoretyczna z przerwą na kawę
13:00-13:30– dojazd w plener
13:30-16.30 – plan zdjęciowy w plenerze:
– krótki pokaz pracy z modelką Prowadzącego, pokazanie jak dobiera i szuka odpowiedniego światła i tła
– indywidualne fotografowanie pod nadzorem Prowadzącego – fotografuje jedna osoba, reszta się przygląda i nie przeszkadza w pracy osobie, która w danym momencie wykonuje zdjęcia
16.30-17:30 – powrót do studia i przerwa obiadowa
17.30-19:30 – plan zdjęciowy w studio
19:30-20:00 – podsumowanie, ostatnie spostrzeżenia i pytania

DATA: 28.10.2017
CZAS TRWANIA: 10-20
MIEJSCE: Studio Huśtawka – ul. Taśmowa 1, Warszawa
KOSZT: 799 zł brutto

PROMUJEMY DUETY: Jeśli zapiszesz się w tym samym czasie z drugą osobą, każda/y z Was otrzyma rabat w wysokości 10% (promocje się nie łączą).

ZASADY UCZESTNICTWA (prosimy o zapoznanie się z ich treścią przed zapisem):

Regulamin

Zapisy oraz opłata poprzez formularz zgłoszeniowy na dole strony. Po wysłaniu formularza dostaną Państwo maila zwrotnego z danymi do opłaty.

W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu:
tomek@studiohustawka.pl
577 339 949

Formularz zgłoszeniowy

* pole wymagane

Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję Regulamin oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. Dz. U. Nr 133, Poz. 883).

Scroll to Top